کمک کامپیوتر

خدمات کامپیوتر

کمک کامپیوتر

خدمات کامپیوتر

آموزش و کمک در مورد کامپیوتر از روی در خواست های شما
آی دی تلگرام : @soroushniya
شماره : 09908621041

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۹۸/۱۱/۲۱
    RAM

central proccesing unit

دوشنبه, ۲۱ بهمن ۱۳۹۸، ۰۸:۵۰ ب.ظ

واحد پردازش مرکزی (CPU : central processing unit):

یک قطعه کاشی ساخته شده از شن که در آن تعداد زیادی (IC) وجود دارد که این (IC) ها هستند که روی اطلاعات عملیات انجام می دهند . در پشت (CPU) تعداد زیادی پایه وجود دارد . ابعاد آن حدود 3×3 سانتی مت است و در قسمت بالایی مادر بورد و روی سوکت (CPU) مستقر می شود . روی (CPU) خمیر سیلیکون(silicon) وجود دارد که برای خنک شدن آن واجب است . روی خمیر سیلیکون هدسینگ قرار دارد که یک تکه آلومینیومی سبک با شیار های موازی است . این شیار ها برای افزایش سطح تماس هوا است و فاز آلو مینیوم برای رسانایی گرمایی و سبکی به کار میرود و روی آن فن مخصوص قرار دارد . فن ها ی معمولی چند مدل دارند : 1-یک دوره(با سوکت کابل سه تایی) 2-دو دوره(با سوکت کابل چهار تایی) . اگر (CPU) درست خنک نشود ممکن است (CPU) بسوزد یا منفجر شود .

نشانه های دست خنک نشدن (CPU):

1-ریستارت خودکار کامپیوتر

2-خاموش شدن کامپیوتر

3-داغ شدن کیس و خروج هوای داغ از پشت کیس

(CPU) ها در شرکت های محدود و انگشت شماری در جهان تولید می شوند که معروف تین آن ها عیارت اند از : شرکت (intel) تولید کننده (CPU) های معروف سری (Core-i) و (CPU) های کم مصرف است و شرکت (IBM) تولید کننده (CPU) های قدرتمند (AMD) که در جهان مشهور هستند و تولید کننده سری عالی (CPU) های معروف (AMD Ryzen) برای کامپیوتر و (PS4) می باشد .

محمد مهدی سروش نیا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۱۱/۲۱
محمد مهدی سروش نیا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی